Müşteri hizmetleri 0224 334 0767
Bilgi bankası kategorileri
TR Uzantılı Alan Adları İle ilgili Dökümanlar
ASP Kodlama Dili İle İlgili Sıkça Yaşanan Sorunlar
cPanel/WHM Kontrol Paneli Kullanım İpuçları
Veri Tabanı Oluşturma ve Bağlantı Örnekleri
Fiziksel sunucu yönetimi ile ilgili dökümanlar
Domain Tescili ve Yönetimi
Domain Taransfer Hakkında S.S.S.
E-Mail Hataları ve Kurulum
Ftp Programları ve Kullanımları ile ilgili Kısa Bilgi
.htaccess Dosyasının Kullanımı
MS SQL Hakkında Detaylı Dökümanlar.
Linux Plesk Kontrol Paneli Kullanım Kılavuzu
Windows Plesk Kontrol Paneli Kullanım Kılavuzu
Hosting ve Hosting işlemleri ile ilgili genel sorular
SSL Sertifikası ile ilgili sık sorulan sorular
Sanal sunucu yönetim ile ilgili dökümanlar
Seo Teknikleri uygulama kurulumları
Spam gönderimi yaptığı tespit edilen IP adreslerinin tutulduğu veri tabanıdır. Servis sağlayıcılar, gönüllü internet kullanıcıları veya güvenlik şirketleri tarafından farklı amaçlara yönelik oluşturulan birçok blacklist bulunur. Mail sunucuları gelen mailleri kontrol ederek göndericinin blacklist’te bulunması durumunda maili reddeder.
Gönderdiğiniz mailler karşı tarafa ulaşmıyor veya “SMTP Error: 550 – Mail Rejected” gibi bir hata mesajı alıyorsanız IP adresiniz blacklist’e girmiş olabilir. Böyle bir durumda sistem sorumlunuza danışmanız gerekir.
IP adreslerinizin durumunu aşağıdaki valli.org ve mxtoolbox.com’un online araçları ile test edebilirsiniz.
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
https://multirbl.valli.org/dnsbl-lookup/
Not: Blacklistler çeşitli amaçlar yönelik oluşturulmakta olup herhangi bir blacklistte bulunmanız mail gönderiminizin kısıtlanacağı anlamına gelmez.
Mail sunucunuzun IP adresini https://mxtoolbox.com üzerinden mx lookup ile, internet bağlantınızda kullandığınız IP adresini ise Google’da “what is my ip” olarak arama yaparak öğrenebiliriz.
Reklam amaçlı SPAM(istenmeyen posta) gönderimi ülkemizde yasal olarak suç kapsamında olmasa daservis sağlayıcıların yasaklar listesinin başında gelir. Bilinçli olarak spam gönderimi yapmanız hizmetinizin durdurulmasına sebep olacaktır.
Blacklistlere nasıl girmeyiz?
Email Marketing için profesyonel firmalar ile çalışmalısınız. Farklı kaynaklardan elinize geçen veya satın aldığınız mail listelerine gönderim yapmanız veya “500.000 mail sadece 50 lira” sloganıyla hareket eden servisleri kullanmanız doğrudan blacklistlere girmenizi sağlayacağı gibi bizden aldığınız hizmetin de durdurulmasına sebep olacaktır.
Bütçeniz kısıtlı olduğundan abonelerinize mail gönderimini kendiniz yapmak isterseniz Euro.message’ın hazırlamış olduğu makaleler sizin için faydalı olacaktır. https://www.euromsg.com/kutuphane/makaleler
Not: Paylaşımlı hosting servislerinde toplu mail gönderimi yasaktır.
o Reklam amaçlı mail gönderimi yapmıyoruz, neden blackliste girdik?
Sunucunuz, websitesiniz üzerinden yazılım açıkları, mail hesaplarınızın parolalarının çalınması, kişisel bilgisayarınız veya sunucunuza bulaşan zararlı yazılım gibi sebeplerle farkında olmadan spam gönderimi yapıyor olabilirsiniz. Bu tür durumları engellemek için;
- Bilgisayarlarınızda mutlaka antivirüs yazılımları kullanın. Kişisel bilgisayarlarınız için Microsoft’un Windows Defender, şirket bilgisayarlarınız için ise Fortinet’in FortiClient yazılımlarını kullanabilirsiniz.
- Hesaplarınız için güçlü parolalar oluşturun ve parolalarınızı düzenli olarak değiştirin.
https://windows.microsoft.com/tr-tr/windows-vista/tips-for-creating-a-strong-password
- Kendi mail sunucunuzu kullanıyorsanız mail kuyruğunu düzenli olarak kontrol edin.
- Sunucunuzdaki snmp relay açığını aşağıdaki adresten test edebilirsiniz.https://www.rbl.jp/svcheck.php
- Mail sunucularız üzerinde toplu/fazla sayıda mail gönderimini kısıtlamanız herhangi bir durumda sizin üzerinizden gönderilen spam mail sayısını ciddi miktarda azaltacaktır.
Blacklistlerden nasıl çıkarız?
Öncelikle blacklist’e girmenize sebep olan problemin ortadan kaldırılması gerekir. Bazı blacklist’ler problem giderildikten belli bir süre sonra otomatik olarak IP adreslerini listeden çıkartırken diğerlerine ise başvuru yapmak gerekmektedir.
Problemin nereden kaynaklandığını tespit edip gidermek müşterinin sorumluluğundadır.
Kısa süre içerisinde tekrar blackliste girmeniz durumunda delisting başvurusu yapamayabilir, birden fazla IP adresinizden spam gönderimi yapılması durumda ise tüm IP bloğunuz blackliste girebilir.
Shared hosting servislerinde IP adreslerinin ve sunucuların sorumluluğu bize aittir. Tüm çabalarımıza rağmen önlenemeyen sebeplerden dolayı paylaşımlı hosting servislerimizde blacklist sorunu yaşanabilir. IP adreslerinin blacklist’ten çıkması zaman alabilir. Mail alımı ve gönderimi sizin için kritik öneme sahip ise lütfen paylaşımlı hosting servisleri yerine size özel çözümlerimizi tercih ediniz.